Bagaimana Membuat Wang Dengan Blog? #2 ~ Panduan Membina Blog

Bagaimana Membuat Wang Dengan Blog? #2

Adsense merupakan satu kaedah pengiklanan yang dibawa oleh Google Inc. Kaedah sebegini semakin digunakan oleh pengiklan-pengiklan syarikat lain seperti Bidvertiser dan adhearus.
Setakat ini dari pemerhatian saya, Adsense dilihat paling berpotensi untuk menjadikan anda seorang marketer internet yang berjaya. Tetapi semuanya terpulang atas usaha anda sendiri. Adsense memaparkan iklannya berdasarkan content blog anda. Jika blog anda dalam bahasa melayu, sangat sukar untuk adsense memaparkan iklan yang bersesuaian. Oleh itu jika anda rasa ingin memasukkan Adsense ke dalam blog anda, isikanlah blog anda dengan bahasa inggeris, atau anda juga boleh campurkan bahasa dalam blog anda.
Setiap klik yang dibuat ke atas iklan adsense tersebut akan dikira (selagi tidak melanggar syarat oleh Adsense) dan setiap iklan itu juga mempunyai nilai pulangan yang berbeza. Perlu diingat, anda dilarang mengklik iklan adsense di laman / blog anda sendiri.

Sesetengah orang akan berusaha untuk mendapatkan apa yang dikenali sebagai "High Paying Keyword", dimana ianya adalah keyword yang apabila diklik, anda sebagai publisher akan dibayar dengan harga yang tinggi. Sebab itu lah, kekadang bila diperiksa statistik adsense anda boleh lihat, ada iklan yang berharga 1 sen, 10 sen, $1, dan pernah juga kedengaran dengan satu klik publisher boleh mendapat sehingga $100 lebih. Pernahkan anda yang otai dalam adsense ini mendapatnya??? kongsilah pengalaman anda di sini.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails